FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Tworzenie Konta i Tworzenie Postaci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Księga Zasad
Autor Wiadomość
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:00, 20 Cze 2006    Temat postu: Tworzenie Konta i Tworzenie Postaci

Tworzenie Konta

Jest to temat, który powinien być przeczytany jako pierwszy, z powodu, że daje on pewne wymagania nie tylko co do tworzenia bohatera, ale także co do tworzenia konta, z którego korzystasz. Każdy użytkownik ma możliwość zmienienia nazwy użytkownika, więc nawet jeśli się już zalogowałeś, to możesz dokonać pewnych poprawek.
Każde konto założone na tym forum to jedna konkretna postać. Można mieć kilka kont, jeżeli chce się kontrolować kilka postaci.

Login Użytkownika ma równać się Imieniu Postaci, którą będziesz grał.
Avatar ma przedstawiać twoją postać, najlepiej jak najwyraźniej.
Komunikatory: tutaj nie ma więcej problemów, dajesz swój numer gg, tlen etc. (nie jest to wymagane)
Strona WWW ma zawierać link do postaci, którą grasz. Więcej o tym zostanie napisane niżej.

Skąd ma określać krainę startową postaci.
Zawód ma określać profesję postaci.
Zainteresowania mają pozostać puste.
Podpis i tak się nie wyświetla, wiec możesz go nie pisać.

To tyle co do wymagać konta. Znaczne uchybienia w tym wymogu mogą spowodować usunięcie konta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:45, 20 Cze 2006    Temat postu:

Tworzenie Bohatera

Panie i panowie, teraz to na co wszyscy (albo przynajmniej jedna osoba) czekali! Tworzenie bohatera, czyli jak stworzyć swoją postać, którą będziecie rozgrywać przygody w Krainach. Tutaj przyznać trzeba, że zrobiłem jeszcze większy zakręt, bo ukradłem pewna zasadę z Shadowruna. Jednak nie gadajmy o etymologii lecz o tym, co gdzie i jak.

Tworzenie bohatera jest całkiem proste, a zarazem całkiem zagmatwane. Radzę więc przeczytać tego posta parę razy, by być pewnym, że wszystko robi się dobrze. Nie ma nic bardziej uporczywego niż gracz, który nie wie jak zrobić bohatera. Więc proszę o uważną lekturę, acz w razie czego, odzywać się do mnie: oczywiste jest to, że pomogę.

Na początku musimy zastanowić się, co dla naszego bohatera jest najważniejsze. Do wyboru mamy Cechy, Umiejętności, Złoto, Rasę oraz Magię. Co do rasy, nie ma tutaj większego problemu, po przy każdej pisze, jaki ona ma priorytet. Nie musimy tutaj wiec podejmować wyboru, lecz od razu mamy owy priorytet postawiony. Co to jednak jest priorytet? Mamy ich pięć: A, B, C, D, E. A jest to priorytet najważniejszy, E jest natomiast najmniej ważnym. Naszym zadaniem jest teraz przyporządkowanie Cech, Umiejętności, Złota, Rasy oraz Magii do tych priorytetów.

Kiedy zrobicie już to, co napisałem wyżej, możemy spokojnie wziąć się za losowanie Cech., Prosimy naszego (w sumie dowolnie którego) Mistrza Gry, by wykonał dla nas rzuty. Ilość rzutów zależy od tego, na którym priorytecie były Cechy. Wygląda to tak:

A; 12 rzutów
B: 11 rzutów
C: 10 rzutów
D: 9 rzutów
E: 9 rzutów, jeden rzut zmniejszony o 10.

Jak zauważyliście pewnie czytając podstawowe zasady, cech mamy 9. Po co więc aż tyle rzutów? Moi drodzy, od przybytku głowa nie boli. Po rzucie, możemy odrzucić te wyniki, które nam się nie podobają, tak, by pozostało ich dziewięć. Każdy rzut, o którym wyżej wspomniałem, to rzut dwoma kośćmi dziesięciościennymi (2k10). Potem, kiedy otrzymamy już od naszego mistrza wyniki, możemy je przyporządkować do określonych cech startowych (podane są przy rasie). W ten sposób otrzymujemy nasze, całkiem świeżutkie cechy.
Teraz możemy je nieco zmodyfikować. Dostajemy darmowy bonus od mistrza gry do jednej cechy w wysokości +5%. Cieszycie się?

Teraz możemy przystąpić do umiejętności. Mamy tutaj podobny schemacik jak wyżej. Patrzymy, gdzie daliśmy Umiejętności i dostajemy oto tyle punktów:

A: 5
B: 4
C: 3
D: 2
E: 1

Są to dodatkowe punkty na umiejętności, które otrzymujemy poza tymi, które zapisane są przy wybranej przez nas rasie. Punkty te wydaje się bardzo prosto. Płaci się jeden punkt za douczenie się nowej umiejętności na poziom podstawowy. Jeśli chcemy mieć jakąś umiejętność na poziomie eksperta, to kupujemy zdolność na poziom podstawowy, a następnie dopłacamy jeszcze dwa punkty, czyniąc z niej umiejętność na poziomie eksperckim. Mistrzowskiego poziomu na początku gry nie można mieć. Umiejętności wybiera się jak widać prosto. Pełna ich lista znajduje się w odrębnym temacie.

Teraz przystąpmy do złota. Tutaj sprawa jest jeszcze prostsza. Dostajemy tyle monet, na ile pokazuje nam poniższa tabelka. Proste, co nie? Na razie nie możemy za to złoto kupić w ogóle ekwipunku. Dostajemy też ubranie średniej jakości, by nie było, że biegamy nadzy. Oraz sakwę. Resztę ekwipunku musimy sobie kupić podczas gry. Tak wiec pamiętajcie: macie złoto, ubranie średniej jakości i sakwę na start!

A: 500 złotych koron
B: 200 złotych koron
C: 50 złotych koron
D: 10 złotych koron
E: 2 złote korony

Sprawę rasy omówiliśmy już na samym początku, więc przejdźmy teraz do magii. Stanowi ona jakby potencjał magiczny postaci. Gdy wyżej damy magię w priorytetach, tym bardziej uzdolnieni magicznie jesteśmy i w cale to nie znaczy, że musimy na początku gry potrafić rzucać czary. Być może wielu graczy zacznie się uczyć magii dopiero podczas gry i narracyjnie odkryje, że ma się ten talent? Zależnie od priorytetu, należy na nowo obliczyć wartość magii, ignorując wartość podaną w zasadach podstawowych.

A: Magia to 20% Inteligencji
B: Magia to 15% Inteligencji
C: Magia to 10% Inteligencji
D: Magia to 5% Inteligencji
E: Magia zawsze na poziomie 0

Czyli można ująć, że większość postaci jest już gotowe. Wybraliśmy jej rasę, rozdzieliliśmy priorytety, ustaliliśmy wartości cech, posiadane umiejętności, ilość gotówki oraz uzdolnienia magiczne. Czy coś jeszcze zostało nam do zrobienia? Oczywiście. Musimy obliczyć cechy poboczne, opisać postać oraz wymyślić jej historię. Trzeba też wypełnić niżej podany szablon, a następnie wkleić go jako nowy temat w Księdze Postaci.

Kod:
[zdjęcie]

[b]Imię:[/b]
[b]Rasa:[/b]
[b]Profesja:[/b]

[b]Wygląd:[/b]
[b]Co wiadomo:[/b]

[b]Zwinność:[/b]
[b]Zręczność:[/b]
[b]Krzepa:[/b]
[b]Budowa:[/b]
[b]Percepcja:[/b]
[b]Inteligencja:[/b]
[b]Siła Woli:[/b]
[b]Opanowanie:[/b]
[b]Charyzma:[/b]

[b]Szybkość:[/b]
[b]Siła:[/b]
[b]Wytrzymałość:[/b]
[b]Żywotność:[/b]
[b]Inicjatywa:[/b]
[b]Magia:[/b]
[b]Wiara:[/b]

[b]Energia:[/b] 12
[b]Obłęd:[/b] 0

[b]Umiejętności:[/b]
-
-
-
-

[b]Ekwipunek:[/b]
- przeciętne ubranie
- sakwa

[b]Złoto:[/b] złotych koron.

[b]Punkty Doświadczenia:[/b] 0/0


Objaśnienia:
Zdjęcie - jakieś fajne, klimatyczne i zgadzające się z opisem wyglądu postaci
Imię – nie oczekuje krasnoludów o imieniu Lagolas
Rasa – wybrana przez gracza, lub przez gracza stworzona (i omówiona z MG)
Profesja – tutaj wpisać cokolwiek, co pasuje do postaci, bo na mechanice nie wybiera się profesji.
Wygląd – przynajmniej 5 linijek o wyglądzie twojej postaci
Co wiadomo – przynajmniej 7 linijek o historii i teraźniejszości twojej postaci

Na końcu jeszcze poprawiamy swój profil tak, by był dopasowany do naszej postaci. Jak to zrobić napisałem na samym początku tego tematu.

Życzę miłej gry!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Księga Zasad Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin