FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Wiara

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Księga Zasad
Autor Wiadomość
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:28, 02 Lip 2006    Temat postu: Wiara

Kapłaństwo

Jednostki obdarzone silną wiarą i znające dogmaty swojej wiary mogą dosłownie czynić cuda. Każdy może się modlić, nawet każdy może zostać wysłuchany, jednak to kapłani (druidzi i szamani, ale o tym później) są prawdziwymi sługami swoich bóstw i to oni wypełniają jego wolę. Niżej opisuje zasady wiary jak i kapłaństwa. Zacznę od wiary.

Jak napisałem wyżej, każdy ma prawo się modlić. Czasem owe modlitwy są wysłuchiwane. Jeżeli nie jest się kapłanem, należy uznać pod uwagę poniższe zasady: Po napisaniu modlitwy w postacie przez gracza, mistrz gry może zastosować modyfikator od 0 do minus 5, w zależności, jak wymagająca była modlitwa. Zazwyczaj to są małe prośby, a nawet bardzo małe, a te już nieco większe (choćby taka: „panie, by za tym zakrętem było wyjście…”) może już powodować modyfikator -4 lub -5. Następnie mistrz gry wykonuje rzut na wiarę postaci z uwzględnieniem odpowiedniego modyfikatora. Rzucamy oczywiście kością stuścienną. Szansę są więc małe, ale istnieją. Najczęściej modlą się oczywiście ludzie.

Kapłanem (na potrzeby tych zasad) jest za to każdy, kto poznał umiejętność Kapłaństwo. Umiejętność tą można używać tylko wtedy, kiedy służy się temu bogowi, do której umiejętność ta się odnosi. Jeśli się zmieni wyznanie, mimo że ta umiejętność nie przepada (przecież można wrócić do tamtej wiary) to jednak nie można jej używać i trzeba się nauczyć Kapłaństwa od nowa, odnoszącego się do innego boga.

Jakie zalety daje kapłaństwo? Przede wszystkim podnosi twoją wiarę. Za poziom podstawowy otrzymasz jeden punkt do wiary, za eksperta dwa, a za mistrza trzy punkty. Dodatkowo umożliwia zdobywanie większych ilości punktów wiary poprzez poszczególne zdarzenia (o tym niżej). Ostatnią, najpotężniejszą zaletą jest to, że mogą odprawiać rytuały i ceremonie, za które otrzymują punkty łaski, czyli specjalne przychylne spojrzenie swojego boga.

Punkty łaski można za to zmieniać na cuda, o wiele większe interwencje bogów, niż zwykłą wiara osoby nieduchownej. Cuda te niestety są ograniczone tym, co bóg uznaje za dobre i za swoją domenę. Inne domeny są niestety niedostępne dla kapłana. Kapłani poszczególnych bóstw mają swoje sposoby na zdobywanie łaski swoich bogów. By dowiedzieć się, co dany kałan może robić, należy wgłębić się w opis danego bóstwa.

Kapłaństwo też ogranicza ilość punktów łaski, jakie można zdobyć za jednym razem, oraz ile naraz takich punktów można wydać.

Podstawy: 10 można zdobyć, 20 można wydać za jednym razem.
Ekspert: 25 można zdobyć, 50 można wydać za jednym razem.
Mistrz: 50 można zdobyć, 100 można wydać za jednym razem.

Niżej znajdziesz opisy bóstw:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:10, 02 Lip 2006    Temat postu:

Raoi
Dziewica Opiekunka



Raoi jest niezwykle dobrą boginią. Należy do panteonu czterech najbardziej potężnych bóstw wyznawanych przez ludzi Cesarstwa. Jest przede wszystkim patronacką młodych dziewic, ludzi którzy wykazują altruizmem, lekarzy i opiekunów oraz uczuciowo zakochanych i czystych, nie splamionych podzadaniem cielesnym oraz opiekunką małżeństw. Odpowiedzialna jest też za żywioł wody oraz za umiejętności takie jak leczenie ran, chorób, chirurgię, opiekę nad zwierzętami etc. Kojarzona jest też z ogniskiem domowym i małymi dziećmi, szczególnie dziewczynkami. Jest też symbolem delikatności kobiecej i męskiej opiekuńczości. Nie ceni sobie tak bardzo prawa, raczej kieruje się swoim sumieniem oraz tym, by nikogo nie skrzywdzić. Najczęstszymi kapłanami tej religii są kobiety, acz w ich szeregu jest też sporo mężczyzn. Raoi ma jeden zakon „Białych Rycerzy Serca”, templariuszy którzy mimo, że potrafią walczyć zajmują się raczej leczeniem, ochroną podróżnych i bezbronnych jak i karaniem tych, co krzywdzą innych. Raoi nie ma zakonów mnichów, średnio też interesuje ją świat magii, acz wielu czarodziei tak naprawdę wyznaje Raoi, szczególnie ci, co specjalizują się w żywiole wody.

Symbole: Łabędź, Biel, Dziewictwo, Miłość, Spokój, Pólnoc.

Łaska:
Poranna modlitwa dziękczynna: (1 łaski) odprawiać ją można za darmo, tuż po odpoczynku, acz trzeba ładnie opisać tą czynność.
Modlitwa z wiernymi: (3 łaski) najczęściej odprawiana zaraz po posiłku wraz z obecnymi wiernymi. Musi być tych wiernych przynajmniej czterech, albo po prostu jedna rodzina.
Uleczenie: (10 łaski) rannego lub chorego, przywrócenie go do stanu zdrowego, czyli też opiekowanie się daną osobą, póki nie wyzdrowieje. Czasem można otrzymać więcej łaski, jeśli przypadek chorego/rannego był wyjątkowy.
Ceremonia: (różnie, od 2-50 łaski) to poprowadzenie mszy świętej. Ilość punktów łaski różni się od tego, w jakiej świątyni odprawiono ceremonię oraz ilu było wiernych. Dodatkowo punktowane są ceremonię takie jak przywitanie dziecięcia (odpowiednich chrztu), sakrament małżeństwa osób świeckich.
Obrona bezbronnego: (5 łaski) często wykonywane przez templariuszy, ryzykowanie własnego życia dla obrony osoby bezbronnej, będącej w bezpośrednim zagrożeniu. Wyjątkowe ryzyko może być nagrodzone 10 punktami łaski.

Domeny: Leczenie, Pomoc, Woda.

Przykazania:
Celibat: wszyscy kapłani i templariusze Raoi muszą przestrzegać celibatu, inaczej stracą łaskę swojej bogini i wrócić na jej łono będą mogli tylko wtedy, kiedy odbędą pokutę.
Altruizm: odmowa pomocy komuś, kto ją potrzebuje kończy się utratą pięćdziesięciu punktów łaski, a jeżeli nie ma się ich, to traci się łaskę bogini i trzeba odbyć pokutę, jeśli chce się wrócić do jej łask.
Krzywda: zrobienie krzywdy niewinnej istocie, która na daną krzywdę nie zasłużyła zazwyczaj kończy się utratą łaski Raoi. Ci, którzy najczęściej zrobili to niechcący, tracą po prostu całą jej łaskę, a nową musza uzbierać od nowa.

Pokuta:
Ci, co zbłądzili i teraz chcą wrócić w łaskę swojej bogini muszą odbyć pokutę. By ją zdobyć, musza udać się do dowolnej dużej świątyni tej bogini i porozmawiać z spowiednikiem wysokiej rangi, który ma prawo do spowiadania kapłanów i templariuszy. Oni dokładnie przydzielą pokutę, acz zazwyczaj jest ona trudna. Najczęściej to są misję polegające na dalekiej podróży i pomocy potrzebującym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:41, 06 Lip 2006    Temat postu:

Merrian
Sen Drzew



Jeśli Raoi znajduje się na szczycie kręgu czterech bogów, to Merrian jest na jego dole. Jest on panem snów, życia pośmiertnego oraz natury, lasów, pór roku oraz zwierząt. Może się wydawać to nieco dziwne, lecz Merrian po prostu kultywuje cykl życia, który w prawidłowy sposób toczy się tylko w dzikich miejscach. Tutaj się żyje po to by umrzeć. Merrian, mimo dość nieprzyjemnej otoczki jest bogiem życzliwym, który przeprowadza jak pasterz ludzi na drugą stronę, do lepszego świata. Jest on odpowiedzialny za spokojną, naturalną śmierć, za zwierzęta, pogodę i przyrodę. Czasem zły na swoją trzodę zsyła kataklizmy, burze, powodzie czy inne zjawiska przyrodnicze, które przeraża ludzi. Merrian jednak przynosi także obfite plony, zdrowe jedzenie i przychylną pogodę. Opiekuje się także snami, które bywają nagrodą lub karą dla wszystkich ludzi. Kult tego boga jest przede wszystkim na taranach wiejskich, a wśród kapłanów na równi można spotkać mężczyzn jak i kobiety. Mówi się, że szamani i druidzi bardzo sympatyzują z kapłanami Merriana. Kościół tego boga pochwalić się jeszcze może paroma niewielkimi zakonami rycerskimi. Powiadają też, że w ich posiadaniu jest jedyny zakon zachodnich mnichów, lecz mało kto zna położenie klasztoru.

Symbole: Kruk, Czerń, Dąb, Przyroda, Gniew, Południe.

Łaska:
Wieczorna modlitwa dziękczynna: (1 łaski) odprawiać ją można za darmo, tuż przed odpoczynkiem, acz trzeba ładnie opisać tą czynność.
Modlitwa z wiernymi: (3 łaski) najczęściej odprawiana zaraz po wieczerzy wraz z obecnymi wiernymi. Musi być tych wiernych przynajmniej czterech, albo po prostu jedna rodzina.
Pożegnanie: (5 łaski) odprawienie pożegnania nad zmarłym, który nie będzie mógł być pochowany, gdyż zginął w miejscu, z którego nie da się wyciągnąć ciała. Podobno zabezpiecza to też przez ożywieniem.
Ceremonia: (różnie, od 2-50 łaski) to poprowadzenie mszy świętej. Ilość punktów łaski różni się od tego, w jakiej świątyni odprawiono ceremonię oraz ilu było wiernych. Dodatkowo punktowane są ceremonię takie jak pogrzeb czy przywitanie określonej pory roku.
Obrona zwierzęcia: (5 łaski) ochronienie zwierzęcia przed bezczelnym, niepotrzebnym zabiciem go przez człowieka (np. kłusownictwo) przywołuje łaskę boga.

Domeny: Sny, Natura, Śmierć, Ziemia.

Przykazania:
Natura: kapłani nie mogą w jakikolwiek sposób niszczyć natury, zabijać zwierząt jeśli nie są głodni lub się nie bronią, ani nie mogą też ścinać drzew, chyba że potrzebują się ogrzać. W razie złamania tego przykazania stracą łaskę swojej boga i wrócić na jego ścieszkę będą mogli tylko wtedy, kiedy odbędą pokutę.
Śmierć: nie wolno im odkopywać grobów, okradać martwych ani też naruszać spokoju zmarłych. Maja też nakaz niszczenia wszystkich nieumarłych, na których natrafią. W razie złamania tego przykazania stracą łaskę swojego boga i wrócić na jego ścieszkę będą mogli tylko wtedy, kiedy odbędą pokutę.

Pokuta:
Ci, co zbłądzili i teraz chcą wrócić w łaskę swojego boga muszą odbyć pokutę. By ją zdobyć, musza udać się do dowolnej dużej świątyni tego boga i porozmawiać z spowiednikiem wysokiej rangi, który ma prawo do spowiadania kapłanów i templariuszy. Oni dokładnie przydzielą pokutę, acz zazwyczaj jest ona trudna. Najczęściej to są misję polegające na dalekiej podróży w dzicz albo służba na terenach zagrożonych epidemią albo wojną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:56, 12 Lip 2006    Temat postu:

Kerfean
Miecz Prawa



Kerfean w kręgu znajduje się po prawej stronie. Jest to bóg wojny, honoru oraz prawa. Jest patronem wojowników, sędziów, rycerstwa oraz ludzi prawych. Nie szanuje handlarzy oraz nienawidzi ludzi łamiących prawo. Nieoficjalnie jest to bóstwo najbardziej wspierane przez Cesarstwo, jednak nigdy oficjalnie się do tego nie przyzna. Większość urzędników państwowych czci właśnie Kerfeana. Nie jest on jednak najbardziej popularnym wśród ludzi – wciąż więcej wyznawców ma Raoi. Kapłani tego boga prawie zawsze potrafią walczyć, jednak nie zmniejsza to ilość zakonów rycerskich tego kościoła. Co więcej, kult ma tych zakonów najwięcej, są one najbogatsze i najbardziej skuteczne. Wiadome jest, że kościół poza templariuszami opłaca regularne wojsko, ma nawet wielu opłaconych magów bojowych. O dziwo, samych kapłanów kult ma mniej niż wyznawcy Raoi, Merriana czy Reavva. Z drugiej strony ma jednak najmniej sekt, z którymi kościół musiałby się borykać. Kapłani Kerfeana dostali też niezwykły zaszczyt: tylko oni mogą być sędziami i nikt świecki nie może zajmować tego stanowiska.

Symbole: Orzeł, Niebieski, Miecz i Tarcza, Wojna, Prawo, Honor, Zachód.

Łaska:
Honorowa modlitwa: (1 łaski) odprawiać ją można za darmo, tuż przed walką albo rozprawą sądową.
Modlitwa z wiernymi: (3 łaski) najczęściej odprawiana zaraz przed walką czy rozprawą sądową wraz z obecnymi wiernymi. Musi być tych wiernych przynajmniej czterech.
Ceremonia: (różnie, od 2-50 łaski) to poprowadzenie mszy świętej. Ilość punktów łaski różni się od tego, w jakiej świątyni odprawiono ceremonię oraz ilu było wiernych. Dodatkowo punktowane są ceremonię takie jak msza przed bitwą, uhonorowanie rycerstwa czy nowego gubernatora.
Heroiczny czyn: (5 łaski) pokaz niezwykłego bohaterstwa powoduje, iż Kerfean patrzy na ciebie przychylniej.

Domeny: Wojna, Prawda, Ogień.

Przykazania:
Honor: to chyba jedne przykazanie tego kultu. Dogmaty wiary zabraniają im atakować bezbronnych, leżących czy atakować w plecy. Nie wolno kłamać, oszukiwać czy nawet omijać prawdę. Rozprawy sądowe trzeba prowadzić sprawiedliwie. Nie wolno kraść. Wszystko co jest zawarte w prawie staje się także dogmatem tej wiary. W razie złamania tego przykazania stracą łaskę swojej boga i wrócić na jego ścieżkę będą mogli tylko wtedy, kiedy odbędą pokutę.

Pokuta:
Ci, co zbłądzili i teraz chcą wrócić w łaskę swojego boga muszą odbyć pokutę. By ją zdobyć, musza udać się do dowolnej dużej świątyni tego boga i porozmawiać z spowiednikiem wysokiej rangi, który ma prawo do spowiadania kapłanów i templariuszy. Oni dokładnie przydzielą pokutę, acz zazwyczaj jest ona trudna. Najczęściej to są misję polegające na uczestniczeniu w wojnie albo szerzenie prawa tam, gdzie one nie istnieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:51, 12 Lip 2006    Temat postu:

Reavva
Kochanka Monet



Reavva jest boginią najmniej czczoną w Cesarstwie, jednak z drugiej strony jest dostatecznie silna by należeć do panteonu. Oficjalnie jest patronką handlarzy, ludzi bogatych, szczęściarzy i ladacznic. Bogini ta strzeże wszystkich, dla których wolność, złoto czy chwila to najważniejsze wartości. Wspiera także złodziei i innych przestępców, chyba że ci zajmują się zabijaniem. Upodobała sobie przemyt oraz wielki handel, wolną miłość i prostytucję, wolność ale i też rozsądek. Jest to jedyny kościół, który nie ma zakonów templariuszy, acz krążą plotki, że mają własny zakon, który jest zwany Różą Ciszy i jest najskuteczniej działającą gildią przestępczą, a ich członkowie mają nawet prawo zabijać, jeżeli jest to potrzebne, mimo że morderstwo jest potępiane przez kościół. Prawdziwą siłą kościoła jest jednak złoto, ogromne wpływy w gildiach kupieckich oraz miejscach rozrywki. Reavva jednak nie popiera skąpstwa, uważa, że złoto, które zostanie zgromadzone powinno być wydawane, przez co krąży i wzmacnia gospodarkę. Popiera alkohol, wolną miłość, uważa, że z życia trzeba korzystać i każdą chwilę spędzać jak najaktywniej. Ludzie w końcu nie żyją za długo, a przecież jest tyle rzeczy do zbadania, odkrycia czy poczucia.

Symbole: Wrona, Czerwony, Sakiewka, Handel, Wschód.

Łaska:
Dziękczynna modlitwa: (1 łaski) odprawiać ją można za darmo, za każdym razem, jak postać skutecznie wykona zadanie czy zarobi/ukradnie sporo złota.
Modlitwa z wiernymi: (3 łaski) najczęściej odprawiana zaraz przed walką czy rozprawą sądową wraz z obecnymi wiernymi. Musi być tych wiernych przynajmniej czterech.
Ceremonia: (różnie, od 2-50 łaski) to poprowadzenie mszy świętej. Ilość punktów łaski różni się od tego, w jakiej świątyni odprawiono ceremonię oraz ilu było wiernych. Dodatkowo punktowane są ceremonię takie jak msza w dzień handlowy, pobłogosławienie czegoś drogiego lub terenu, gdzie będzie się zarabiało etc.
Bogactwo: (1 łaski) za każde 10 koron, które zostaną zdobyte za jednym razem (na jednym kliencie lub na jednym celu.

Domeny: Złoto, Oszustwo, Wiatr.

Przykazania:
Wolność: Ograniczanie czyjeś wolności jest wielkim grzechem w oczach Reavve. Każdy kto złamie to przykazanie straci 50 punktów łaski swojej bogini. Jeśli ktoś nie ma aż tylu punktów to straci łaskę swojej bogini i wrócić na jej ścieżkę będą mogli tylko wtedy, kiedy odbędą pokutę.
Morderstwo: Zabicie kogoś to wielka zbrodnia. Oczywiście, dotyczy to ras takich jak ludzie, elfy, krasnoludy, bastai, gnomy i niziolki. Reszta nie cieszy się sympatią tej bogini. Ci co złamią te przykazanie stracą łaskę swojej bogini i wrócić na jej łono będą mogli tylko wtedy, kiedy odbędą pokutę.

Pokuta:
Ci, co zbłądzili i teraz chcą wrócić w łaskę swojego boga muszą odbyć pokutę. By ją zdobyć, musza udać się do dowolnej dużej świątyni tego boga i porozmawiać z spowiednikiem wysokiej rangi, który ma prawo do spowiadania kapłanów i templariuszy. Oni dokładnie przydzielą pokutę, acz zazwyczaj jest ona trudna. Najczęściej polega albo na gromadzeniu pieniędzy po to, by potem określoną sumę oddać kościołowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:45, 12 Lip 2006    Temat postu:

Szamanizm
Kult Duchów



Szamanizm jest wiarą w duchy przodków, roślin, zwierząt, żywiołów i wszystkiego innego, co manifestuje się w naszym świecie. Jest jednak błędem kojarzenie szamanizmu bezpośrednio z dziczą lub z Merrianem. Większość szamanów nie ma z tym bogiem nic wspólnego, co więcej, istnieje wielu miejskich szamanów. Cała wiara jest bardzo luźna i o wiele starsza niż wiara w czterech bogów, których wiara przybyła tutaj wraz z cesarskimi pionierami. Wyznawcy tej wiary po prostu obdarzają cały otaczający ich świat szacunkiem i wierzą, że duchy są wszędzie, że nie tylko ludzie je posiadają, ale także zwierzęta czy nawet przedmioty. Szamani, czyli ci, którzy potrafią rozmawiać z duchami to specyficzny rodzaj kapłana. Szamani nie tworzą jednak społeczności, kościołów czy organizacji. Jest to też powód, dlaczego szamanów jest tak niedużo. Często bywa, że kapłani innych bogów, szczególnie Kerfeana spalają na stosie napotkanych szamanów oskarżając ich o herezje. Szamani potrafią komunikować się z duchami.

Grając szamanem, musisz wybrać jeden z czterech żywiołów. Wybierając wodę czcisz duchy zwierząt morskich, ale także ptaki nadmorskie, żywiołami wody, a wartości jakie popierasz to elastyczność i siłę. Wybierając ogień czcisz duchy gadów, miast, żywiołami ognia, a wartości które są dla ciebie ważne to inteligencja i energia. Żywioł powietrza to kult duchów ptaków, żywiołaków wiatru jak i poparcie dla spokoju i wolności. Ziemia natomiast to kult większości naziemnych dzikich zwierząt, żywiołaków ziemi oraz kult stabilizacji i wytrzymałości.

Symbole: Woda: Niebieski, Muszle. Ogień: Czerwony, Drewno. Powietrze: Żółty, Materiał. Ziemia: Zielony, Metal. Symbolami są też elementy odpowiednich zwierząt.

Ceniony atrybut:
Woda – siła
Ogień – inteligencja
Powietrze – zwinność
Ziemia – budowa

Łaska:
Dziękczynna modlitwa: (2 łaski) odprawiać ją można za darmo, za każdym razem, jak postaci pomoże coś, co wydaje się być manifestacją swojego żywiołu.
Ceremonia: (różnie, od 2-50 łaski) to poprowadzenie mszy świętej. Ilość punktów łaski różni się od tego, w jakiej świątyni odprawiono ceremonię oraz ilu było wiernych. Punktowane są tylko te ceremonie, które zgadzają się z danym żywiołem szamana.
Żyj w harmonii: (różnie, od 2-6) szaman zyskuje łaskę za łączenie się ze zwyczajami duchów, takie jak tańce dookoła ogniska, ryzykowanie spaleniem, stawanie na skałach, nad urwiskami, czy pływanie na okrętach. Zawsze musi łączyć się to z modlitwą, w której dziękuje się za to, że duchy są przy szamanie.

Domeny: Duchy swojego żywiołu.

Przykazania:
Natura: nie wolno niszczyć środowiska naturalnego dla twojego żywiołu. Nie wolno odsyłać żywiołaków swojego żywiołu. Nie wolno bez uzasadnienia niszczyć innych środowisk oraz żywiołaków. Złamanie tej zasady spowoduje, że łaska duchów odejdzie od szamana i przestaną z nim rozmawiać do momentu, aż nie spełni pokuty.

Pokuta:
Ci co złamią prawa duchów, obrażą ich, przestają być szamanami, gdyż te już ich nie słuchają. W razie złamania prawa natury, szaman tak jak i inny kapłan musi odbyć pokutę. Najgorsze jest to, że nikt nie kieruje jego pokutą i on sam musi domyślić się jak przeprosić duchy. Zapewniam was, nie jest łatwo ich ułaskawić.


Zasady:
Zasady szamanizmu są bardzo podobne do kapłaństwa. Podstawowa różnica jest taka, że łaskę wykorzystują oni tylko na przywoływanie duchów. Najsłabsze, które wykonują drobne przysługi kosztują 5 laski, najpotężniejsze, które wykonują takie prośby jak wywoływanie sztormów czy kataklizmów mogą kosztować nawet 100 łaski. Przywoływanie duchów zawsze zajmuje dłuższą chwilę i opiera się na rytuale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreator
Arcymistrz Gry



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:48, 12 Lip 2006    Temat postu:

Rasa a Wiara

Ludzie Zachodu – dowolna wiara, nie licząc bogów krasnoludów i Valarów
Leśne Elfy – wierzą w Valarów, których uznają za swoich rodziców, jednak ich nie czczą. Nie mogą być kapłanami ani szmanami.
Krasnoludy – kapłaństwo, tylko panteon krasnoludów
Bastai – tylko szamanizm
Ogry – dowolna wiara, acz najczęściej szamanizm
Minotaury – tylko szamanizm
Niziołki – wyznają odmianę (wierzą tylko w dobre duchy) szamanizmu, jednak nie mogą być szamanami
Gnomy – kapłaństwo, tylko panteon krasnoludów

Sekty, Zakony i Odłamy

Raoi

Merrian

Druidyzm (odłam)
Pozornie może dziwić to, że druidzi nie tworzą odrębnej religii lecz są członkami kultu boga natury. Nie czczą oni jednak zbytnio jego kultu śmierci, uznając, że natura i śmierć są sprzeczne. Czczą więc tylko jeden z elementów tego boga. Wyciągnęli jednak dużo rytuałów z martwej strony Merriana, przez co ich rytuały są krwawe, a równym symbolem z dębem jest kruk. Druidzi często są jednocześnie magami ziemii.

Kerfean

Reavva

Róże Cienia (zakon)
Mało wiadomo o tym zakonie. Tutaj szkoli się podobno specjalnych agentów kościoła, którzy mają prawo łamać najważniejszy dogmat wiary Reavva – mogą zabijać, jeżeli jest to wymagane. Podobno jednak nie są darzeni zbyt dużą sympatią swojej bogini i nigdy nie mogą mieć kapłaństwa wyższego niż podstawowy.

Kościół Shivy (sekta)
Kult ten odrzuca wieczną pogoń za złotem, czci za to wszystko, co uznaje za przyjemne. Jest nieco w tym egoistyczny, przez co przez główny kościół Reavvy uznany jest za sektę, acz za niezbyt niebezpieczna. Nie ma więc otwartej wrogości. Do tego wyznawcy tego kultu bywają pruderyjni, co nie jest popularne wśród głównego kościoła. Dodatkowo, kościół Shivy oskarża się o herezję. Wyznawcy tej sekty twierdzą, że Shiva była pierwszą kapłanką Reavvy i to ona wiedziała najlepiej, jak czcić swoją boginię. Dopiero potem grupa kupców opanowała kościół, zabiła Shivę (która była równocześnie potężną maginią) i wykorzystała kościół by zwiększyć swoje zyski.

Inne

Archaniołowie (sekta)
Ci dziwni ludzie, którzy nie posiadają kapłanów wierzą, że bóg jest tylko jeden, a bogowie panteonu to ich wysłannicy, aniołowie. Twierdzą, że aniołów jest siedmiu, z czym Gabriel, Uzjel, Miechael i Rafael to bogowie panteonu. Nie są pewni co z Lucyferem, Samaelem i Razjelem. Uważają też, że szamanizm to nic innego jak kult tworów pana. Sekta ta jest ścigana ze wszystkich i tępiona ogniem. Podobno jest jednak jeden kapłan, który kieruje sektą, acz reszta to tylko zwykli wyznawcy.

(in progress)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Księga Zasad Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin